open lika a book

Tumblr_le2rd4wjvb1qb6t6wo1_500_large
det är faktiskt så att jag har väldigt dåligt självförtroende. Vet inte om det syns eller inte, men det vet ju ni. Varenda gång jag tittar i spegeln så blir jag faktiskt äcklad och irriterad över hur jag ser ut. Det är sällan jag kollar hur håret ser ut eller fokuserar på mitt ansikte.
Blicken dras alltid till underdelen utav min kropp, låren/magen framförallt.
Jag försöker intala mig själv att jag duger som jag är och att mina vänner och pojkvän älskar mig för den jag är och inte över hur jag ser ut. Men det är väldigt svårt att hålla sig i de banorna.
Jag har alltid varit större än alla dom andra, det har bara varit så. Jag kanske borde ha accepterat det i de här laget men det har jag inte.
Och anledningen till att jag har ökat i vikt de senaste åren är för att jag tröstäter. När en del mår dåligt så drabbas dom av anorexi/bulimi men jag har raka motsattsen. Eller egentligen ser vi samma sak i spegeln men vi behandlar maten helt olika.
Ibland undrar jag vilket som är sämst...
Jag skulle kunna döda för att få byta kropp med någon! att slippa vara så onöjd varenda gång man tittar sig i spegeln. För det är faktiskt både ofrivilligt och jävligt jobbigt.

ni tänker kanske att de är väl bara att träna och äta rätt och bli nöjd? men så enkelt är det inte.. jag tränar, inte jätte hårt kanske men jag tränar och rör på mig. Jag försöker att inte äta onyttigt (failade då jag blev sjuk) men ändå får jag dras med detta.
Jag har många gånger gråtit för den jag är och hur jag ser ut. Varför är jag byggd så här och inte som de flesta andra tonårs tjejer?
jag känner att jag skulle vara så mycket lyckligare i en annan kropp...
jag lovar att varenda gång jag sätter mig ner, går förbi någon, ska testa kläder, ska stå framför en folkgrupp, passerar en spegel osv. så är det enda jag tänker på hur jag ser ut. Att jag är tjock och att det är det enda personerna i min omgivning ser.
Jag är inte lycklig av att se ut såhär och därför vill jag ha förändring. Visst kan jag erkänna att jag inte vill vara pinnsmal, jag vill ha bröst, rumpa pch lite kurvor. Men inte så här mycket. Jag vill vara hälsosam

jag vill vara lycklig i mig själv


Tumblr_ld3fgd1f1x1qf7m8so1_500_large
jag kämpar dagligen med att acceptera min egen kropp. Det här är jag och så här ser jag ut. Hur stor jag än är så är jag fortfarande samma person och hoppas att folk ser det. Men jag vet att folk dömer andra genom deras utseende, kanske inte mina närmaste men de utomstående.
långt där inne vet jag att jag duger. Jag duger precis som jag är, jag är jag och ingen annan!
och när jag lägger en kommentar om min egen kropp så säger alltid vännerna "nä men skärp dig, inte är det så" eller liknande.. Men jag vet att ni inte skulle kunna säga motsattsen och ni kanske inte ser mig på det sättet, men jag gör och jag hatar det.


Kommentarer
Postat av: tessy

du är fin precis som du är.

2011-01-27 @ 21:30:04
Postat av: Maddzor

Du är finast och jag älskar dig massor!

2011-01-27 @ 23:20:36
Postat av: Maddzor

Du är finast och jag älskar dig massor!

2011-01-27 @ 23:21:11
Postat av: öbban

jag tycker att du är så oerhört fin fanny, & jag finns för dig näär som helst. precis som du funnits till för mig.

2011-01-28 @ 12:28:15
Postat av: Mattis

Du är definitivt en supervacker brud fanny! puss <3

2011-01-28 @ 20:45:57
Postat av: emelie

du är hur fin som helst fanny, alla är unika, och du är en av miljonen! du är så sjukt vacker, be proud for you are, loveu! <3

2011-01-29 @ 20:38:54
URL: http://emelielae.blogg.se/
Postat av: Anonym

To wish you were someone else is to waste the person you are! du är guldvärd, både på utsidan och insidan finis! pusslove <3

2011-01-30 @ 19:53:54
URL: http://elinokvist.blogg.se/
Postat av: sofi

de finns ingen som är helt nöjd med sin kropp, blir tårögd när jag läser hejn.. du är hur fin helst fanny!<3

2011-01-31 @ 01:44:50
URL: http://ssofiiihl.blogg.se/
Postat av: amanda

fanny du anar inte hur fin du är, der finns vissa som skulle kunna döda för din kropp och så är de!

du är fin precis som du är! jag älskar dig gumman!

2011-01-31 @ 08:08:31
URL: http://aamandaisaksson.blogg.se/
Postat av: sofiee

Du är hur fin som helst fofo, du är perfekt precis som du är och jag finns för dig när som helst, i hope you know that. Love you fofo!

2011-01-31 @ 09:00:05
URL: http://ssofieholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0