emma öbban öberg


vill bara säga
att du är både saknad och älskad.
För både mig och många gånger.
Jag saknar att möta dig i korridorerna, när man möttes av ditt leende på läpparna.
Jag saknar att se dig kötta på fotbollsplanen.
Jag saknar dina kramar.
Jag saknar att bråka/busa med dig.
Jag saknar att se dig kämpa.

Jag älskar att du aldrig ger upp.

Du och jag
vi har haft våra stunder,
vi har varit jättetighta och pratat om verkligen allt.
Du vet saker om mig som ingen annan vet.
Jag vet saker om dig som jag inte tror så många andra vet.
Hade man en tanke så kunde man dela den med dig.
Du hade alltid tid och lyssnade.
Och det bästa, jag kände ditt förtroende och jag kände att du litade på mig också.
Det finns så mycket jag skulle vilja ändra på om jag kunde.
Så mycket onödigt.
Du och jag
vi gick ifrån varandra, undvek att prata med varandra
och bara lät allting rinna ut i sanden.

Jag hoppas att alla där nere har insett vilken brud du är,
världens underbaraste.
Och jag håller alla mina tummar och tår
att dom kan hjälpa dig.
För är det någonting jag önskar mig här i världen
så är det
att du ska få ha det bra
och att du ska få leva livet.
Ett liv utan alla tyngder från det du har i väskan.
Jag hoppas dom i Västevik kan rensa den åt dig
och jag hoppas du ger dom en chans.
du är emma krigaren öberg, visa nu det!

det går verkligen inte en dag utan att jag tänker på dig,
och jag är nog inte ensam.
Men jag vill veta att du har en plats i mitt hjärta,
en plats som alltid kommer vara din.
Jag städar den åt dig medans du är borta
så att den ska vara fin när du kommer tillbaka.
För det vet jag att du gör.

När du kommer tillbaka till norr
så hoppas jag att du vet att jag finns här.
I alla lägen.
Alla vi tänker på dig och vi säger fortfarande att du är ledig.
Du lämnar aldrig våran klass
och definitivt inte våra hjärtan.

Jag önskar jag hade fått träffat dig när du sa hejdå
men alla hade inte den turen.
Önskar att jag fått ge dig en sista peppande kram.

Vill inte att du ska glömma OSS
ibland är jag rädd för det.
Men jag vet,
jag bara vet,
att du minns.
Att du vet att jag finns vid din sida tills världen vänder.

"gör du gör jag"
var vad vi brukade säga.
Dumt nog.

jag saknar att klia dig.

jag älskar dig.


Kommentarer
Postat av: öberg

sitter här med tårar i ögonen. finns inte ord fanny. älskar verkligen dig, även om jag kanske inte visat det tillräckligt mycket.

jag kämpar vidare, men det är tufft. jävligt tufft. kämpar för eran skull, varje dag.

jag saknar dig!!

2011-04-07 @ 16:29:55
Postat av: amanda

vad fint skrivet fanny!

2011-04-07 @ 22:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0