förbannat

all skit på samma gång.
Sist jag bloggade handlade det om jag skulle till läkaren eller inte, och på onsdagen kl 10 så uppsökte jag akutläkaren på vårdcentralen. Först undersökte hon mig, sen fick jag ta temperaturen och sänka (ett litet blodprov) och efter det fick jag ta ett EKG som mäter massa grejer i hjärtat osv. Och sen undersökte hon mig än en gång och sedan tog jag luftkapasitet eller något liknande. Dom sa att det inte var något fel med mitt hjärta och då drog jag en lättnande suck. Men hon hade en rad olika "förslag" till vad det kunde vara. Konstigt nog så var min långvariga hosta det dom oroade sig mest för, att den kan ha gett men på kroppen. Men i alla fall så sa hon att jag kunde ha ett bråck i magmunnen, eller nå muskulärt/mjukdels shit i bröstet eller att mina lungor höll på att lossna från sitt fäste och andra sjukdommar. Och dom kom fram till att jag skulle uppsöka röntken. Och precis när jag kommit in genom dörren hemma så ringde mamma och sa att jag hade fått tid hos röntgen idag, hon kom och hämtade mig och vi for till sjukhuset. Där satt vi och väntade grymt länge och tillslut fick vi komma in, jag fick ta av mig kläderna och fick ta på mig en ful sjukhus tröja. När jag kom in fick jag instrutioner om hur jag skulle krama om nån grej och sen hänga i en annan grej, 2 bilder blev det. Sen fick vi gå ut i väntrummet igen och vänta på att en läkare skulle godkänna bilderna. EFter en lång väntan fick vi svar och vi fick äntligen fara hem. Sedan fick vi svar att det inte var så att lungorna höll på att lossna från sitt fäste och tur det. Och just det, på väg ut från sjukhuset berättade jag för mamma att min röst brukar försvinna och sådant och då kunde hon tydligen konstatera att pga att jag har hostat så mycket så har jag dragit på mig en stämbandskatarr, åh. Så egentligen får jag inte prata, men i torsdags så höll jag käften i stort sett hela dagen.
Men nu ska jag sluta kröjma, ;)
kommer ett till inlägg nu snart.
puss så länge

Kommentarer
Postat av: elin

krya på dig, eller vad man då ska säga ! ;)<3

2009-10-17 @ 17:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0