lovet

efter tisdagen var det nog som min uppdatering sjönk
ska skriva om vad jag kommer ihåg från lovet:)

Onsdag
: jag och pappa for till ikea i happaranda. Var väl framme kring 11 och var där till två. Köpte en spegel, en stor tavla, en fåtölj, matta, gardiner, två slags hyllor, lådor, muggar, två mjukis möss, ett bord, säng lampa, fönsterlampa, ramar, ljus, sängkläder. Det var sakerna till mitt rum, vi köpte ju dock lite småsaker till resten utav huset också.
När vi kom hem så målade jag min föredetta röda fondvägg till mörkbrun. Rensade massa gamla saker och bar ut de sista från rummet. Fick sova i soffan


Torsdag
: steg upp tidigt och målade väggen ett andra varv. Fixade mig lite sen och sen åkte jag med elin, hennes mamma och mormor till luleå. Men elin frågade om jag ville följa änkom för att jag skulle kunna träffa min andré. Och så blev det, träffade honom inne i shopping och sen gick vi runt lite och sen gick vi till kulturenshus och satte oss i biblioteket och mös och prata. Sen gick vi på max för att han skulle käka, sen till nån galleria och sen vid två hade elin shoppat klart och vi skulle hem. Sorgligt att säga hejdå till babe men jag överlevde :)
när jag kom hem målade jag över där jag hade failat, skrubba bort fläckar från golv, väggar och fönster. Damsög och skurade. På kvällen bar vi in min tv möbel som vi hade köpt av en från blocket, skit fin för att vara beggad! Fixade och pysslade i rummet länge, men på kvällen kom elin, madde, hanna och matilda på besök i två omgångar. Men blev i alla fall att jag följde med dom till elin för jag behövde en liten rast. Var där till kanske halv 12, matilda gjorde rumpmassage på chili, så jävla kul! HAHAHAH


Fredag
: mamma kom och hämtade mig kring 11, vi for till mormor. Hon gjorde min favorit mat, går inte att förklara hur god den är och de är bara mormor som kan göra den! :D mormor är bäst
sen gick vi och handlade på konsum, men mamma gick allvärldens omvägar bara för att få lite sol, tillslut lyckades jag övertala henne att ge upp så vi gick till mormor igen. Vi åt nån konstig frukt som vi köpte på måfå, men den var fan god! Fick en kate moss parfym  av mormor som hon knappt hade använt. Efter vi hade varit där skjutsade mamma hem mig. Jag började med mitt bild collage av gamla bilder, sen jag var liten och så. De mesta i rummet var vid de här laget uppsatt och fixa, och allt har jag gjort själv! På kvällen stod jag ute i garaget och målade min byrå och en låda som jag har under sängen.


Lördag: vafan gjorde jag då? vet att rummet blev helt klart då. just de, jag for till madde kring 6. Vi var barnvakt åt hennes lillasystrar. Johanna kom också och var med oss. Jag och johanna började gråta till filmen "upp", kennet :( hahah, vi tog det väldigt lugnt men hade mysigt och trevligt ändå. Madde och johanna faila med popcornen! Vid tio kom maddes pappa hem, vi tre brudar gick ut en sväng och lämnade sen av johanna. Sen gick vi hem till madde och åt och mös.

Söndag: Jag och madde vaknade kring 11-12, åt frukost och sen satte vi oss i soffan. Där satt vi till klockan var kring 4 eller 5. Vi var helt slaka och trötta så vi tog det bara lugnt. Sen kom pappa och hämtade mig och på kvällen gissar jag att ingenting speciellt hände.


nä nu orkar jag inte leta fler bilder och inte skriva några fler ord, magen kurrar och pappa tjatar!
blir kanske mer bilder sen, men jag lovar inget.
om allt funkar som de ska så tryck på bilden så blir den större
puss♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0